Hayatı Blogluyoruz!: Much ado about nothing - 1993

Pazartesi, Ocak 02, 2012

Much ado about nothing - 1993

 "İçinizi çekmeyin hanımlar artık içinizi çekmeyin
Erkekler her zaman aldatırlar
Bir ayakları denizde bir ayakları karada
Sadık oldukları görülmemiştir bir şeye asla
İçinizi çekmeyin hanımlar bırakın gitsinler
Siz sadece gülün eğlenin
O acıklı ezgilerinizin yerine
Keyfinize bakın gülün oynayın"


Cümleleriyle başlayan filmimizde ne bırakcam saçını başını yolarım diye sinirli bir giriş yaptiysam da sonrasında güzel ilerleyişi ile sakinleştim diyebilirim.
Kennth Branagh Film kendisi de oynamış olup
Sakal da yakışmış dedirten Keanu Reeves ve Denzel Washington gibi tanıdık isimleri de kadrosunda bulunduran filmimizde nasıl temizlencek bu ev dedirten bir konak, eski yaşam tarzı, lordlar, atlılar, aşk, iftira vs içeriği oluşturmaktadır.
Ben izlerken müzikleri olsun görüntüler ve olayın işleyişi olsun eski zaman filmleri tadı aldım okuyucu.
Bir Ben Hur bir Gone with the Wind görselleri kadar olamasa da tat aynı derim ben.
Özetle savaştan dönen bir gurup delikanlı ve bir gurup koşuşan cıbıldak ile başlar film.
Müziği de dayamışlar alttan coşup gider bu sahne böyle.
Belirtmeliyim ki çok beklediysem de Keanu ya da Denzel'in o kaslı vücudu görünmüyor; kızlar boşa umutlanmasın yani.
Bir iki yerde biraz sevindirici görüntüler var ama hepten ilginizi kaybetmeyin ;)


Bu arada kesinlikle yabancı diliniz olmasa bile altyazı ile orijinal dilden izlemenizi öneririm.
O şiirsel konuşmaları; atışmalardaki vurguları dublaj da bulabileceğinizden şüpeheliyim.
Dil ve anlatım o kadar güzel ki Shakespeare ölürüm sana dedim yeniden.
Kitabını da okumayı düşünüyordum orijinalden; ağdalı cümleler beni zorlasa da kesinlikle değer.

Biraz daha bahsedeyim;
Keanucum burada kötü adam aslında ama yerim ben onun fesatlığını :)
Benedick ve Beatrice süpper ikili bayılacaksınız atışmalarına;
hele tüm cast onları birbirine ayarlamaya çalıştığında güçlü karakterler ve iyi oyunculuğun birleşmesiyle gülmekten yerlere yatacaksınız.
Sivri dilli Beatrice favorimsin!
Ve saf aşıklarımız Claudio ve Hero hep oyuna getirilen sizler oluyorsunuz.
Derken tüm Shakespeare hikayelerinde olduğu gibi zeka ve adalet ile kötüler cezasını iyiler ödülünü alıyor.
The mutlu son ile hem film hemde ben veda eder.
Bir başka film-kitap yorumlarında görüşmek üzere okuyucu


izlemek için tıkla...


not: kaçak Don John cum tekrar kaç, lütfen gel kötüluklerini bizde yap, fesat ol sadece bana falan... Neyse gerisini gelince konuşuruz ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder